لیوان پلاستیکی | بلاگ

لیوان پلاستیکی

ساخت وبلاگ
تولید فیلم های پلی اتیلن شفاف

تولید فیلم های پلی اتیلن شفاف، شیری و رنگی از جمله اهداف شرکت بوده که این شرکت با بهـره گیری از تکنولوژی روز دنیا، نیروی مجرب و توانـمند، استفاده از مواد مصرفی با کیفیت و رعایت اسـتاندارد های روز دنیا توانسته است به آن دست یابد. آنچه بیش از هرچیز در تولید و عرضه یک محصول به بازار حائز اهمیت می باشد، کیفیت مطلوب و مناسب محصول و از طرفی قیمت آن محصول است.

فیلم پلی اتیلن ویژۀ لامینه و چاپ، در واقع یکی از محصولاتی با کارایی بسیار بالا می باشد که برخی از ویژگی های این محصول مانند دوخت پذیری، قابلیت تماس با مواد غذایی و مقاومت در برابر پارگی و آسیب و استحکام کششی باعث شده تا این محصول با استقبال ویژه ای در بازار مصرف همراه باشد .

اما برخی دیگر از ویژگی ها مانند قابلیت اکستروژن و مقاومت لایه های به کار رفته در آن در برابر حرارت و قابلیت Lamination ، مواردی هستند که برای درک هرچه بیشتر نیاز مشتریان و هموار نمودن خواسته آنان برای انتخاب صحیح فیلم پلی اتیلن مناسب، باید توضیحات لازم ارائه گردد.

 

انواع فیلم پلی اتیلن و کاربرد های آن

پلاستیک هایی که با مواد اولیه پلی اتیلنی تولید می شود نوع های بسیار گوناگونی دارند که هر کدام نیز زیر دسته های مخصوص خود را دارند ، در پاراگراف بعدی دسته بندی اصلی محصولاتی که با پلی اتیلن تولید می شوند را نام برده ایم که عبارتند از :

  • انواع پلاستیک های دسته دار نایلونی و نایلکسی
  • نایلون
  • نایلکس
  • استرچ پالت بسته بندی
  • نایلون شیرینگ
  • پلاستیک حباب دار
  • کیسه فریزر
  • سفره یکبار مصرف
  • و ….

مطالب پیشنهادی :

نحوه تمیز کردن مخزن ذخیره آب پلاستیکی
7 نوع پلاستيك كه بايد بدانيد
 

با کلیک روی هر کدام از محصولات بالا اطلاعات تکمیلی هر کدام نمایش داده خواهد شد .

 

انواع فیلم شیرینگ پلی اتیلن

پلاستیک شیرینگ یکی از پر کاربرد ترین محصولات پلی اتیلنی است که اگر بخواهیم بهترین مثال از کاربرد این نوع را نام ببریم می توان به بسته بندی 6 تایی آب معدنی که توسط پلاستیک شیرینگ حرارتی بسته بندی شده است را نام ببریم .

انواع پلاستیک شیرینگ عبارتند از :

  • نایلون شیرینگ حرارتی با ضخامت بالا
  • شیرینگ pvc ( جنس خشک با انعطاف پذیری کم )
  • شیرینگ pof ( جنس نرم با انعطاف پذیری بالا )

شیرینگ pof و pvc دارای ضخامت کمی هستند و بیشتر برای لایه آخر یا همان روکش بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد ، همانند روکش پلاستیکی دور سیگار .

 

دارای قابلیت چاپ پذیری متناسب با نیاز های ویژۀ مشتریان و کاربران در انواع روش های چاپی

دارای استحکام بسیار بالای کششی، پارگی، خش پذیری و مقاومت به نفوذ رطوبت

قابلیت استفاده به صورت خام و یا همچنین لمینیت با سایر فیلم های مناسب بسته بندی از جمله Cpp،Bopp ، BoPet و انواع فیلم متالایز و…

قابلیت مصرف تک لایه در تولید کالاهای تبلیغاتی و یا بسته بندی مواد غذایی و دارویی نظیر: ساک دستی، کیسه شیر، بسته بندی نوار بهداشتی، پوشک و مصنوعات سلولزی و…

قابلیت مصرف در تولید کالاهایی نظیر چسب و انواع فیلم های پشت چسبدار و فیلم های محافظ

 

فیلم های پلی اتیلن در دو دسته رول و تیوپ تولید می شوند:

  • رول های پلی اتیلن (تک لایه)
  • تیوپ و پاکت های پلی اتیلن

 

لیوان پلاستیکیپلاستیک,نایلون,شفاف,پلی اتیلن,...
ما را در سایت لیوان پلاستیکی دنبال می کنید

نویسنده : محمد قاسمی بازدید : 195 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400 ساعت: 13:17

نحوه تمیز کردن مخزن ذخیره آب پلاستیکی

 

<div class="gb-content" style="box-sizing: border-box; border: 1px solid rgb(225, 225, 225); padding-bottom: 20px; color: rgb(33, 37, 41); font-family: -apple-system, BlinkMacSystemFont, " segoe="" ui",="" roboto,="" "helvetica="" neue",="" arial,="" "noto="" sans",="" sans-serif,="" "apple="" color="" emoji",="" "segoe="" ui="" symbol",="" emoji";="" font-size:="" 16px;="" text-align:="" left;"="">

 

تمیز کردن مخزن آب شرب یک پروژه مهم نیست. بهترین راه برای اطمینان از اینکه تمیز کردن معمول فقط یک تمیز کردن معمول است - و نه برخی موارد اضطراری بهداشتی - این است که مراقب رسوبات ، جلبک ها یا سایر رشد های ناخوشایند میکروبی باشید. مخازن سفید یا شفاف به ویژه در معرض آلودگی قرار دارند زیرا وقتی در بیرون قرار می گیرند ، تابش مستقیم خورشید را دریافت می کنند. در چنین مواردی آنها به یک محل تخم ریزی برای باکتری ها و جلبک ها تبدیل می شوند که می توانند باعث ایجاد طعم و بوی تلخ شوند و در صورت عدم کنترل حتی ممکن است باعث بیماری یا مشکلات سلامتی شوند.

 

خبر خوب این است که احتمالاً برای انجام بازرسی یا تمیز کردن اولیه نیازی به استخدام کسی ندارید. بیشتر افراد می توانند مخازن آب خود را تمیز کنند. شما فقط می خواهید مطمئن شوید که می توانید به مخزن دسترسی پیدا کرده و برای شستشو و شستشو به هر قسمت از فضای داخلی برسید. پس از پایان کار ، باید کاملاً جدید به نظر برسد!

 

در این مقاله به شما در مورد میزان نیاز به تمیز کردن مخزن ذخیره آب و همچنین نیاز به تجهیزات مورد نیاز برای تمیز کردن آن و همچنین مراحل انجام اطمینان از سالم بودن مخزن برای نوشیدن ، توضیح خواهیم داد.

 

چه زمانی باید یک مخزن ذخیره آب را تمیز کنم؟

 

اینکه چند بار نیاز به تمیز کردن مخزن پلاستیکی آب دارید ، به میزان جلبک ، لجن یا لجن موجود در آن بستگی دارد. در بیشتر موارد این مسئله حدوداً یک بار در سال خواهد بود ، اما برخی از مخازن ممکن است نیاز به تمیزکاری مکرر داشته باشند.

 

شما می توانید با بازرسی منظم فضای داخلی ، مراقبت از رسوبات یا رشد میکروبی که نشان دهنده آلودگی باشد ، نیاز به تمیزکاری داشته یا خیر. این امر به ویژه اگر مخزن در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرد ، از اهمیت زیادی برخوردار است و این می تواند رشد میکروبی را تسریع کند. در این موارد بهتر است که مخزن را دو یا حتی سه بار در سال تمیز کنید.

 

خوشبختانه تمیز کردن مخزن آب فوق العاده پیچیده نیست و اکثر مردم می توانند خودشان این کار را انجام دهند. علاوه بر بازرسی های معمول ، باید مخزن آب خود را تمیز کنید هر زمان موارد زیر رخ داد:

 

  • یک خط آبرسانی جدید نصب شده است
  • یک خط آبرسانی موجود ترمیم شده است
  • آب حاصل از سیستم مخزن از نظر باکتری کلی فرم مثبت ارزیابی شده است
  • چندین ماه است که از سیستم استفاده نشده و تخلیه نشده است

 

برای تمیز کردن مخزن ذخیره آب به چه مواردی نیاز دارم؟

 

بیشتر لوازم تمیزکاری مورد نیاز برای تمیز کردن مخزن پلاستیکی ذخیره آب در اطراف خانه شما یافت می شود. تمیزترهای عمیق تر و دقیق تر ممکن است به ابزارهای معمول کمتری نیاز داشته باشند و اگر با دستی به هر گوشه مخزن نرسیدید ، به نوعی اکستندر یا موپ نیاز دارید. تمیز کردن مخزن ذخیره آب به موارد زیر احتیاج دارد:

 

  • موپ کف با سر اسفنجی و میله قابل تنظیم یا زاویه دار
  • سطل
  • سفید کننده مایع بدون بو (محافظ غیر الیافی)
  • حداقل دو گالن آب
  • دستکش یکبار مصرف
  • محافظت از چشم
  • اختیاری: پمپ مخزن ، خلا vac فروشگاه ، خلا wet مرطوب / خشک یا حوله خشک
  • اختیاری: واشر فشار
  • اختیاری: نوارهای کلر

 

مطالب پیشنهادی :

7 نوع پلاستيك كه بايد بدانيد
موارد استفاده و فواید یک کاسه بستنی چیست؟
 

 

بهتر است قبل از شروع تمیز کردن ، محلول سفید کننده تهیه کنید. برای هر گالن آب از یک قاشق غذاخوری سفید کننده استفاده کنید. دو گالن محلول باید کافی باشد ، اما سه یا چهار گالن اطمینان می دهد که هرگز تمام نخواهید شد.

 

چگونه مخزن ذخیره آب را تمیز کنم؟

 

تمیز کردن مخزن ذخیره آب کمی شبیه تمیز کردن یک وان غول پیکر است ، فقط با مراقبت بیشتر در مورد ضد عفونی داخلی. در اینجا خلاصه ای از مراحل انجام شده آورده شده است:

 

  1. مخزن آب را تخلیه کنید - اگر مخزن آب بزرگی دارید ، اطمینان حاصل کنید که آب را به محلی برسانید که باعث غرق شدن در محیط اطراف نشود. هرچه مخزن خشک شود ، نتیجه نهایی م moreثرتر خواهد بود ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از پمپ یا جای خیس مرطوب برای خارج کردن آب باقی مانده از فرآیند تخلیه استفاده کنید. در روش دیگر ، از یک حوله برای پاک کردن رطوبت باقیمانده استفاده کنید.
  2. سطح داخلی را تمیز کنید - این احتمالاً مهمترین قسمت از فرآیند تمیز کردن است. شما می خواهید هرگونه آلودگی ، لجن یا لجن جمع شده روی دیواره های مخزن را از بین ببرید. واشرهای برقی ابزاری عالی برای کار هستند ، زیرا بعضی از مخازن اجازه نمی دهند فضای کافی برای دسترسی آسان به داخل و تمیز کردن فضای داخلی وجود داشته باشد. اگر برق شوی ندارید ، از برس های موی سفت ، موپ با دسته قابل تنظیم یا هر وسیله تمیز کننده ای که می تواند به صورت زاویه دار استفاده شود ، استفاده کنید. ایده این است که بتوانید به هر گوشه مخزن برسید ، و نیروی کافی را برای از بین بردن تمام زباله ها و گل و لای تشکیل شده از آخرین تمیز کردن تحویل دهید. بعد از اتمام کار ، مخزن باید کم و بیش شبیه روزی که از آن رسیده است باشد: بکر.
  3. مخزن را بشویید - از آب سرد برای شستشوی آب کثیف جمع شده در طول فرآیند شستشو استفاده کنید. این بار لازم نیست کاملاً دقیق باشید ، زیرا بعداً در مراحل تمیز کردن ، دور دیگری از شستشو خواهید داشت.
  4. فضای داخلی را سفید کنید - از محلول سفید کننده خود (برای هر گالن آب 1 قاشق غذاخوری سفید کننده) استفاده کنید تا فضای داخلی مخزن را بشویید. در این مرحله باید از دستکش یکبار مصرف و محافظ چشم استفاده کنید. باز هم ، شما فقط می توانید از دستان خود برای این فرآیند استفاده کنید ، اما باید مطمئن شوید که می توانید به هر سطح مخزن برسید. واشر فشار ابزار ایده آل برای کار است ، اما شما همچنین می توانید از یک کف شوی با دسته قابل تنظیم استفاده کنید - هر آنچه که برای شما مناسب است.
  5. بگذارید محلول بماند - برای ضد عفونی کافی مخزن می خواهید بگذارید محلول سفید کننده حداقل دو ساعت بماند. این باعث از بین رفتن باکتری های لجباز یا آلودگی های میکروبی می شود.
  6. اختیاری: خطوط تأمین آب را تمیز کنید - ممکن است لوله های آب خانه شما نیز کثیف باشد. با اجرای شیرهای آب خود با محلول سفیدکننده ، قادر خواهید بود بیش از مخزن ذخیره آب خود را تمیز کنید. می توانید با استفاده از پمپ محلول را از مخزن به ورودی آب و بقیه خطوط خانه خود هدایت کنید.
  7. مخزن را بشویید - بعد از اینکه سفید کننده کار خود را انجام داد ، نوبت شستشو است. شما می خواهید تا آنجا که ممکن است دقیق باشید زیرا سفید کننده در هنگام نوشیدن آب سمی است و هیچ منفی بزرگی دارد. بنابراین مطمئن باشید که هیچ ماده سفید کننده ای پشت سر نمی گذارد. اگر مقداری از محلول را از طریق لوله های آب عبور داده اید ، مطمئن شوید که شیرهای آب خود را با آب گرم اجرا کنید. می خواهید شیرهای شستشو یا راه اندازی شیرها را تا زمانی که تمام حباب های صابون یا سفید کننده از بین بروند ، ادامه دهید.
  8. اختیاری: مخزن را تا حدی پر کنید - اکنون که مخزن تمیز ، ضد عفونی شده و از محلول سفید کننده شستشو داده شده است ، آن را با آب آشامیدنی قابل شرب پر کنید.
  9. اختیاری: سطح کلر را اندازه گیری کنید - برای اطمینان کامل از اینکه سفید کننده ای در سیستم وجود ندارد ، از نوارهای تست کلر برای آزمایش خطوط تأمین آب استفاده کنید. اگر سطوح اسمی هستند می توانید به مرحله آخر بروید. اگر سطح کلر خیلی زیاد است ، باید به مرحله شماره 7 برگردید و قسمت داخلی را بشویید تا سطح آن کاهش یابد.
  10. R efill مخزن - در حال حاضر که مخزن تمیز، به خوبی بررسی و شستشو و تمیز از محلول سفید کننده است، شما می توانید آن را تمام راه را به بالا با آب آشامیدنی پر کنید.

 

و کار شما تمام شد!

 

برای دستورالعمل های خاص تمیز کردن بر اساس اندازه و نوع مخزن ذخیره سازی که دارید ، از دستورالعمل های ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی پیروی کنید .

 

آیا می خواهید از این مشکل جلوگیری کنید؟

 

یک مخزن آب پلاستیکی با رنگ تیره می تواند با جلوگیری از تابش نور خورشید ، از رشد جلبک جلوگیری کند. Go To Tanks منبع شماره 1 مخزن ذخیره سازی در کشور برای نیازهای ذخیره آب است و ما انتخاب گسترده ای از مخازن رنگ تیره را برای شما انتخاب می کنیم. اندازه مخازن ذخیره آب ما فقط از 20 گالن تا 1550 گالن است. رنگ استاندارد سفید است ، اما مخازن ما را می توان در سبز ، خاکستری ، سیاه ، آبی یا رنگ سفارشی به انتخاب شما سفارش داد.

 

 
لیوان پلاستیکیمخزن آب,تانکر آب,تمیز کردن مخزن,...
ما را در سایت لیوان پلاستیکی دنبال می کنید

نویسنده : محمد قاسمی بازدید : 384 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400 ساعت: 13:17

7 نوع پلاستيك كه بايد بدانيد

پلاستيك به همان سادگي كه فكر مي كنيد نيست. هر كدام از آنها با بقيه متفاوت است. برخي از آنها قابل استفاده مجدد هستند ، برخي ديگر پس از چندين بار استفاده ، مواد خطرناكي توليد مي كنند. بعضي از آنها به راحتي قابل بازيافت هستند ، برخي ديگر در فرآيند بازيافت خود به كارهاي پيچيده و پيچيده تري نياز دارند.

نزديكترين محصول پلاستيكي خود را ، شايد جعبه ناهاري كه از خانه آورده ايد ، بطري آب ، فنجان رشته فرنگي خود را برداريد. از نزديك مطالعه كنيد ، ممكن است يك عدد در پشت يا پايين آن پيدا كنيد. احتمالاً از قبل مي دانيد كه چيست. اين عدد نشان دهنده نوع پلاستيك مورد استفاده براي ساخت محصولي است كه هم اكنون در دست داريد. اما آيا مي دانيد دقيقاً از چه شماره اي بايد اجتناب كنيد و كدام عدد بيشترين آسيب را به محيط زيست وارد مي كند؟

 به طور خلاصه ، 7 نوع پلاستيك در دوران مدرن امروزي ما وجود دارد:

 

1 - پلي اتيلن ترفتالات (PET يا PETE يا پلي استر)

 

 

PET به عنوان يك فيبر بدون چين و چروك نيز شناخته مي شود. متفاوت از كيسه پلاستيكي است كه معمولاً در سوپرماركت مي بينيم. PET به دليل توانايي زياد در جلوگيري از ورود اكسيژن و خراب شدن محصول در داخل ، بيشتر براي اهداف بسته بندي غذا و نوشيدني استفاده مي شود. همچنين كمك مي كند تا دي اكسيد كربن موجود در نوشيدني هاي گازدار از بدن خارج نشود.

 

اگرچه PET به احتمال زياد با برنامه هاي بازيافت برداشت مي شود ، اما اين نوع پلاستيك حاوي تري اكسيد آنتيموان است - ماده اي كه به عنوان ماده سرطان زا در نظر گرفته مي شود و قادر به ايجاد سرطان در يك بافت زنده است. هرچه مايعات در ظرف PET باقي بماند ، احتمال آزاد شدن آنتيموان بيشتر است. دماي گرم داخل ماشين ها ، گاراژها و انبارهاي محصور نيز مي تواند باعث آزاد شدن ماده خطرناك شود.

 

2 - پلي اتيلن با چگالي بالا (HDPE)

 

HDPE - منبع: پلاستيك امروز

كاملاً خاص در مقايسه با انواع ديگر ، HDPE داراي زنجيره هاي پليمري تقريباً بدون شاخه است كه آنها را واقعاً متراكم و در نتيجه از PET قوي تر و ضخيم تر مي كند. HDPE معمولاً به عنوان كيسه مواد غذايي ، شير مات ، ظرف آب ، بطري هاي شامپو و بطري دارو استفاده مي شود.

 

نه تنها قابل بازيافت ، HDPE نسبت به PET پايدارتر است. اين ماده به عنوان گزينه ايمن تري براي استفاده از غذا و نوشيدني در نظر گرفته مي شود ، اگرچه برخي مطالعات نشان داده است كه مي تواند مواد شيميايي افزودني تقليد از استروژن را كه مي تواند در هنگام قرار گرفتن در معرض نور ماوراio بنفش باعث اختلال در سيستم هورموني انسان شود ، شستشو دهد.

 

3 - پلي وينيل كلرايد (PVC)

 

PVC - منبع: Green & Growing

PVC - منبع: Green & Growing

از PVC به طور معمول در اسباب بازي ها ، بسته بندي تاول ، بسته بندي مواد بسته بندي ، بطري هاي مواد شوينده ، اتصال دهنده هاي برگ سست ، كيسه هاي خون و لوله هاي پزشكي استفاده مي شود. پي وي سي يا وينيل دومين رزين پلاستيكي پركاربرد در جهان (پس از پلي اتيلن) ​​بود ، قبل از اينكه روند ساخت و دفع PVC به عنوان علت خطرات جدي سلامتي و آلودگي محيط زيست اعلام شود.

 

مطالب پیشنهادی :

موارد استفاده و فواید یک کاسه بستنی چیست؟
5 مهمترین مواد بسته بندی
 

 

از نظر سمي بودن ، PVC به عنوان خطرناكترين پلاستيك در نظر گرفته مي شود. استفاده از آن ممكن است انواع مواد شيميايي سمي مانند بيسفنول A (BPA) ، فتالات ، سرب ، ديوكسين ها ، جيوه و كادميوم را از بين ببرد. چندين ماده شيميايي ذكر شده ممكن است باعث سرطان شوند. همچنين مي تواند علائم آلرژيك در كودكان ايجاد كند و سيستم هورموني انسان را مختل كند. PVS نيز به ندرت توسط برنامه هاي بازيافت پذيرفته مي شود. به همين دليل بهتر است از پي وي سي به هيچ وجه اجتناب شود.

 

4 - پلي اتيلن با چگالي كم (LDPE)

 

پلاستيك LDPE - منبع: Polymer Solutions

همانطور كه قبلاً گفته شد ، پلي اتيلن ها بيشترين استفاده را از خانواده پلاستيك در جهان دارند. اين نوع پلاستيك داراي ساده ترين ساختار شيميايي پليمري پلاستيك است كه پردازش آن را بسيار آسان و بسيار ارزان مي كند. پليمرهاي LDPE داراي انشعابات زنجيره اي قابل توجهي از جمله زنجيرهاي جانبي طولاني هستند كه باعث متراكم شدن كمتر و كريستالي شدن كمتر مي شوند (از نظر ساختاري مرتب شده اند) و در نتيجه نوع انعطاف پذير تري از پلي اتيلن است.

 

LDPE بيشتر براي كيسه ها (مواد غذايي ، تميز كردن خشك ، نان ، كيسه هاي مواد غذايي منجمد ، روزنامه ، زباله) ، بسته بندي هاي پلاستيكي استفاده مي شود. پوشش هاي كارتن هاي شير كاغذي و فنجان هاي نوشيدني سرد و گرم. برخي از بطري هاي قابل فشردن (عسل ، خردل) ، ظروف ذخيره مواد غذايي ، درب ظرف ها. همچنين براي پوشش سيم و كابل استفاده مي شود.

اگرچه برخي مطالعات نشان داده اند كه LDPE همچنين مي تواند اثرات هورموني ناسالم در انسان ايجاد كند ، LDPE به عنوان گزينه پلاستيكي ايمن تري براي استفاده از غذا و نوشيدني در نظر گرفته مي شود. متأسفانه بازيافت اين نوع پلاستيك كاملاً دشوار است.

 

5 - پلي پروپيلن (PP)

 

PP plaic - منبع: اخبار شيميايي

سفت و مقاوم در برابر گرما ، PP به طور گسترده اي براي ظروف غذاي گرم استفاده مي شود. كيفيت مقاومت آن در حد فاصل LDPE و HDPE است. علاوه بر جليقه هاي حرارتي و قطعات خودرو ، PP نيز در پوشك هاي يكبار مصرف و آسترهاي بهداشتي موجود است.

همان LDPE ، PP به عنوان گزينه پلاستيكي مطمئن تري براي استفاده در غذا و نوشيدني در نظر گرفته مي شود. و گرچه اين خصوصيات شگفت انگيز را به همراه دارد ، PP قابل بازيافت نيست و همچنين مي تواند باعث آسم و اختلال هورمون در انسان شود.

 

6 - پلي استايرن (PS)

 

پلاستيك پلي استايرن / پلي استايرن

پلي استايرن / پلي استايرن استيك

پلي استايرن پلي استايرن است كه ما معمولاً براي ظروف غذا ، كارتن تخم مرغ ، ليوان و كاسه هاي يكبار مصرف ، بسته بندي و همچنين كلاه ايمني دوچرخه استفاده مي كنيم. در صورت قرار گرفتن در معرض غذاي گرم و روغني ، PS مي تواند استايرن را كه به عنوان مسموم كننده مغز و سيستم عصبي در نظر گرفته مي شود ، شستشو دهد ، همچنين مي تواند ژن ها ، ريه ها ، كبد و سيستم ايمني بدن را تحت تأثير قرار دهد. علاوه بر همه اين خطرات ، PS ميزان بازيافت كمي دارد.

 

7 - ديگر

شماره 7 براي همه پلاستيك ها غير از موارد مشخص شده با شماره 1-6 و همچنين پلاستيك هايي است كه ممكن است به صورت لايه اي يا مخلوط با انواع ديگر پلاستيك ها مانند پلاستيك هاي زيستي باشد. پلي كربنات (PC) رايج ترين پلاستيك در اين دسته است ، به دليل مرتبط بودن با بيسفنول A (BPA) در سالهاي اخير چندان مورد استفاده قرار نمي گيرد. PC همچنين با نام هاي مختلفي شناخته مي شود: Lexan ، Makrolon و Makroclear. از قضا ، از رايانه شخصي به طور معمول براي بطري هاي كودك ، فنجان هاي شيرين ، بطري هاي آب ، گالن آب ، بطري مواد غذايي فلزي ، ظرف سس گوجه فرنگي و مواد درزگير دندان استفاده مي شود. به دليل سمي بودن آن ، چندين كشور استفاده از رايانه شخصي براي بطري هاي كودك و بسته بندي شير خشك را ممنوع كرده اند.

BPA موجود در داخل PC با بسياري از مشكلات سلامتي از جمله آسيب كروموزوم در تخمدان هاي زن ، كاهش توليد اسپرم در مردان ، شروع زودرس بلوغ ، تغييرات مختلف رفتاري ، تغيير عملكرد سيستم ايمني بدن ، تغيير جنسيت در قورباغه ها ، اختلال در عملكرد مغز و عصب ، آسيب سيستم قلبي عروقي ، ديابت بزرگسالان (نوع II) ، چاقي ، مقاومت در برابر شيمي درماني ، افزايش خطر سرطان پستان ، سرطان پروستات ، ناباروري و اختلالات متابوليكي.

با كيفيت بسيار كم سرعت بازيافت اضافه شده است ، به هيچ وجه از كامپيوتر اجتناب مي شود.

3 چيز مهم!

به خاطر سپردن تمام اين 7 نوع مختلف پلاستيك مي تواند طاقت فرسا باشد ، بنابراين در اينجا چندين نكته اساسي وجود دارد كه بايد به خاطر بسپاريد:

اگرچه اين ماده در انواع مختلف متفاوت است ، اما در هر گروه از پلاستيك ها اگر در شرايط شديد مانند گرماي شديد قرار بگيرند ، مواد خطرناك شسته مي شوند.

3 نوع پلاستيك كه به عنوان گزينه هاي ايمن تري در نظر گرفته مي شوند پلي اتيلن ترفتالات (PET) ، پلي اتيلن با چگالي بالا (2-HDPE) و پلي پروپيلن (5-PP) هستند.

اگرچه كارشناسان در حال كار بر روي ابداع بهترين روش و استراتژي براي بازيافت همه اين نوع پلاستيك ها هستند ، 2 نوع پلاستيكي كه بيشتر توسط برنامه هاي بازيافت انتخاب مي شوند پلي اتيلن ترفتالات (1-PET) و پلي اتيلن با چگالي بالا هستند ( 2-HDPE).

اميدواريم اكنون بدانيد كه از چه نوع پلاستيكي مي خواهيد به عنوان ظرف غذا و نوشيدني استفاده كنيد و به دليل كيفيت پايين ميزان بازيافت ، ممكن است از چه پلاستيكي خودداري كنيد. فراموش نكنيد كه زباله هاي خود را با مسئوليت پذيري جدا كنيد. مواد آلي را با مواد غير آلي مخلوط نكنيد. شيشه را از كاغذ و پلاستيك جدا كنيد. اين به روند بازيافت كمك مي كند!

لیوان پلاستیکیپلاستیک,یکبار مصرف,...
ما را در سایت لیوان پلاستیکی دنبال می کنید

نویسنده : محمد قاسمی بازدید : 225 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400 ساعت: 13:16

موارد استفاده و فواید یک کاسه بستنی چیست؟

بستنی که در ماه های تابستان ضروری نیست ، با گرم شدن هوا دوباره در بین محبوب ترین غذاها جای خود را به دست آورده است. بستنی که یکی از پرمصرف ترین محصولات بستنی فروشی ها ، شیرینی فروشی ها و کافه ها است ، تقاضای بستنی یکبار مصرف را نیز افزایش داده است.

انواع کاسه بستنی کدامند؟

این یک محصول یکبار مصرف است که از ذوب شدن بستنی در کاسه های بستنی در مدت زمان کوتاهی جلوگیری می کند و حمل یا سرو آن را آسان می کند. امروزه ، بسیاری از مشاغل از مدل "گرفتن و گرفتن" استفاده کرده اند که به آن "بردن" گفته می شود ، زیرا به دلیل همه گیری همه گیر می توانند میزبان مشتریان محدودی باشند. کاسه های بستنی نیز به یکی از مفیدترین راه حل ها برای مشاغل غذایی تبدیل شده اند که این مدل فروش را اجرا می کنند.

 

مطالب پیشنهادی :

5 مهمترین مواد بسته بندی
بسته بندی شیشه ای یا بسته بندی پلاستیکی - موافقان و مخالفان
 

 

این واقعیت که کافه ها و بستنی فروشی ها می توانند تعداد محدودی مشتری را بپذیرند ، ارزش استفاده از کاسه های بستنی شیشه ای یا چینی را کاهش داده است. افزایش خطر آلودگی به دلیل استفاده معمول و مکرر از دیگر موارد مهم در انتخاب کاسه های بستنی یکبار مصرف است. مشاغل می توانند با استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف شفاف ، لیوان مقوایی یا سایر بسته بندی مواد غذایی در بهداشت و شرایط بهداشتی ، رضایت مشتری را تضمین کرده و خطر آلودگی به ویروس را کاهش دهند.

مناطق استفاده از کاسه بستنی

با توسعه برنامه های سفارش غذا و پیک ، اکنون بستنی فروشی ها و کافه ها در حال سفارش بستنی به خانه ها یا محل کار هستند. اگرچه تنها خطر در تحویل غذای گرم امکان خنک شدن غذا و به خطر انداختن طعم آن است ، اما تحویل بستنی سفارش داده شده به شکل ذوب شده بر رضایت مشتری تأثیر منفی می گذارد. این واقعیت که کاسه های بستنی در برابر دمای خارج تولید می شوند ، اطمینان از تحویل بی عیب و نقص شما را فراهم می کند.

همانطور که به ویژه در بستنی فروشی ها می بینیم ، ده ها نوع بستنی مختلف در وان های انجماد بزرگ و عمیق حفظ می شوند. کاسه های بستنی تقسیم شده برای مشتری که بیش از یک نوع درخواست کند بسیار سودمند است. از آنجا که نیاز به یک ظرف بستنی جداگانه برای هر نوع از بین می رود ، به طور کلی استفاده از بسته بندی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. به همین ترتیب ، مزایای کاسه بستنی برای مصرف کنندگان و صاحبان مشاغل قابل توجه است.

کیوی پلاست محصولات بسته بندی سریع از جمله دسر، جام، لیوان ، لیوان و درب بستنی ، کاسه های پلاستیکی گوشه ای ، لیوان و درب های مقوایی بستنی ، لیوان های یخ زده ، کاسه های مقوایی و درب ، لیوان های مقوایی سرد ، ظروف سرویس پلاستیکی ، لیوان های هوتاماکی را به مشتریان خود ارائه داده است.

لیوان پلاستیکیپلاستیک,ظروف یکبار مصرف,...
ما را در سایت لیوان پلاستیکی دنبال می کنید

نویسنده : محمد قاسمی بازدید : 439 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400 ساعت: 13:15

5 مهمترین مواد بسته بندی

در بازار مصرف ، بسته بندی همه چیز هنگام فروش است. رنگ ها ، نمادها ، زیرنویس ها و آرم های جذاب توسط شرکت ها برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید مشتریان استفاده می شوند. مطالعات نشان می دهد که به طور متوسط ​​مصرف کننده فقط هفت کلمه را در کل خرید و فروش می خواند. بنابراین ، فروشندگان باید اطمینان حاصل کنند که بسته بندی که انتخاب می کنند جذاب بوده و در عین حال باید از محصول نیز محافظت کند. محتوای یک محموله در هر صورت چه باشد ، بسته بندی چهار نقش اساسی را بازی می کند.

  • حفاظت
  • اطلاعات و زیبایی شناسی مواد چاپی
  • ماندگاری را افزایش دهید
  • معرفی و تبلیغ برند

در اینجا برخی از مهمترین مواد بسته بندی را بررسی می کنیم

انواع مواد بسته بندی به شرح زیر است:

1. کوچک کردن بسته بندی

این نوع بسته بندی معمولاً هنگامی استفاده می شود که محصولات خاصی مانند جعبه های سی دی ، کاغذ شل دفترچه را بسته بندی می کنید یا می خواهید بیش از دو محصول یا بسته را در کنار هم قرار دهید. بسته بندی بسته بندی جمع کننده محافظت در برابر سایش و سوراخ شدن را ایجاد می کند. جدا از آن ، همچنین جذابیت های بصری را برای مطالب فراهم می کند. بسته بندی های کوچک کننده قابل بازیافت است.

2. بسته بندی خلاء

یک گزینه عالی برای بسته بندی کالاهایی که نیاز به مهر و موم مخصوصاً کالاهای فاسدشدنی دارند ، بسته بندی در خلا است . این نوع بسته بندی اطمینان حاصل می کند که غذای بسته بندی شده با هوا تماس پیدا نمی کند و بنابراین از کپک زدن و مخمر جلوگیری می کند. بسته بندی خلاac تضمین می کند که غذا برای مدت طولانی تری در فریزر تازه بماند. اکثر مواد پزشکی نیز بسته بندی شده در خلا هستند.

 

مطالب پیشنهادی :

بسته بندی شیشه ای یا بسته بندی پلاستیکی - موافقان و مخالفان
چرا باید برای بسته بندی محصولات خود آب بندی حرارتی را امتحان کنید؟

 

3. بسته بندی Shock Mount

هنگامی که شرکت شما در حمل و نقل اقلام شکننده مانند تجهیزات الکترونیکی ، ترکیبات شیمیایی و غیره است بهترین گزینه است. این نوع بسته بندی در هنگام جذب شوک داخلی کالا را از لرزش ، رطوبت و همچنین شوک محافظت می کند.

4. بسته بندی نگهداری

این نوع بسته بندی دارای گزینه های بی شماری از قوطی های آلومینیومی ، کنسرو شیشه ، کارتن تخم مرغ و بطری های شیر است. بسته بندی نگهدارنده شامل بسته بندی وکیوم و همچنین بسته بندی کوچک کننده می باشد. هدف از این نوع بسته بندی تازه نگه داشتن محصولات ، طولانی شدن ماندگاری و ایمن نگه داشتن کالا است.

5. بسته بندی حباب

این بسته بندی ارزان ترین بسته بندی به حساب می آید و همچنین بسته بندی آن سبک است. با این حال ، بالشتک مورد نیاز محصول را فراهم می کند و همچنین در هنگام حمل و نقل از آن در برابر ضربه محافظت می کند.

امروزه ، به لطف این فناوری ، انواع مختلفی از مواد بسته بندی برای پاسخگویی به خواسته های صنعت حمل و نقل وجود دارد. شما باید الزامات شرکت خود ، محصولی را که با آن معامله می کنید ارزیابی کنید و سپس تصمیم بگیرید که بهترین گزینه بسته بندی را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.

لیوان پلاستیکیپلاستیک,بسته بندی,...
ما را در سایت لیوان پلاستیکی دنبال می کنید

نویسنده : محمد قاسمی بازدید : 238 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400 ساعت: 13:15

بسته بندی شیشه ای یا بسته بندی پلاستیکی - موافقان و مخالفان

طبق آژانس حفاظت از محیط زیست ، استفاده از پلاستیک در سراسر جهان در حال افزایش است. و این مسئله بسیار نگران کننده است که استفاده از بسته بندی های پلاستیکی در حال افزایش است. ارزان ، قابل ساخت به هر شکل قابل تصور ، محکم و بادوام ، پلاستیک چیزی شگفت انگیز است. این برای انسان بسیار مفید ثابت شده است که از دهه 1950 تولید پلاستیک و محصولات پلاستیکی همیشه در حال افزایش است. قبل از پلاستیک ، بیشتر ظروف ، شیشه ها و بطری ها از شیشه ساخته شده بودند. شیشه مورد استفاده برای غذا و نوشیدنی کاملاً قابل بازیافت است و می توان آن را بارها و بارها بازیافت کرد. ظروف شیشه ای یک انتخاب عالی سازگار با محیط زیست است. اما برخلاف پلاستیک ، آنها سنگین ، شکستنی و نسبتاً هزینه بر هستند. از طرف دیگر ، محصولات پلاستیکی مانند بطری های پلاستیکی باقیمانده ، لفاف و غیره بر حیوانات وحشی تأثیر منفی می گذارد. هر دو نوع بسته بندی - بسته بندی شیشه ای و بسته بندی پلاستیکی امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو نوع بسته بندی دارای موافقان و مخالفانی هستند.

105273بسته بندی شیشه:

مصرف کننده سنتی بسته بندی شیشه را ترجیح می دهد جوانب مثبت بسته بندی شیشه:

  1. شیشه محصولی سازگار با محیط زیست است.
  2. میزان فعل و انفعالات شیمیایی شیشه تقریباً صفر است. به همین دلیل ، همیشه بهتر است مواد غذایی پر از مواد نگهدارنده یا غنی شده از نظر شیمیایی مانند سرکه ، سس ، نوشیدنی های گازدار ، مربا ، ژله و ... در یک ظرف شیشه ای حفظ شود تا عطر ، طعم و قدرت آن سالم بماند.
  3. دیده شده است که عطر و طعم محصولات لبنی باقی می ماند زیرا در یک ظرف شیشه ای بسیار طولانی تر از انواع دیگر بسته بندی است. زیرا شیشه غیر منفذی و نفوذناپذیر است و در صورت مهر و موم کردن آن اجازه نمی دهد هوا با مواد غذایی داخل آن مخلوط شود. به همین دلیل ، بسته بندی شیشه ای مواد غذایی شما را از کپک زدگی ایمن می کند. 4. شیشه 100٪ قابل بازیافت است. نه فقط همین ، می توان از همان بطری های شیشه ای برای محصولات مشابه پس از تمیز کردن صنعتی استفاده کرد. مثال: یک شرکت نوشیدنی های گازدار بطری استفاده شده را به درستی در کارخانه شسته ، دوباره پر می کند و دوباره به بازار می فرستد.
     

مضرات بسته بندی شیشه: 1- گرچه شیشه ماده محکمی است ، اما شکننده است. 2. بسته بندی شیشه در مقایسه با سایر بسته بندی ها نسبتاً سنگین است. 3. بسته بندی شیشه نسبتاً گران است. 4- اگر شیشه بشکند ، خطرناک می شود.

 

مطالب پیشنهادی :

چرا باید برای بسته بندی محصولات خود آب بندی حرارتی را امتحان کنید؟
بازیافت نایلون برای کره زمین مفید است - پس چرا شرکت های بیشتری این کار را انجام نمی دهند؟

 

بسته بندی پلاستیک: با افزایش جمعیت و افزایش تقاضا ، بسته بندی پلاستیک روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. جوانب مثبت بسته بندی پلاستیک:

  1. پلاستیک ماده ای بسیار انعطاف پذیر است و می توانید از آن برای ایجاد هر شکل ، اندازه و سبکی استفاده کنید. 2. بسته بندی پلاستیکی در مقایسه با بسته بندی شیشه ای و فلزی گزینه ای بسیار سبک است. 3. حمل ظروف پلاستیکی آسان است زیرا به راحتی خرد نمی شوند. 4- بسته بندی پلاستیکی بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل ، انواع شرکت های بزرگ و کوچک می توانند از بسته بندی های پلاستیکی استفاده کنند.

رنگ صورتی

 

مضرات بسته بندی پلاستیک: 1. پلاستیک به طور کلی قابل تجزیه نیست. به همین دلیل ، خراب شدن ظروف ممکن است قرنها طول بکشد. 2. پلاستیک به واکنش شیمیایی حساس است. بنابراین بسته بندی پلاستیکی برای مواد غذایی بی خطر نیست. 3. پلاستیک قوی است ، اما بوی خاصی نیز دارد. بنابراین اگر آب یا مواد غذایی را در یک ظرف پلاستیکی نگه دارید ، احتمال اینکه بوی پلاستیک با محصول داخل آن مخلوط شود بسیار زیاد است.

لیوان پلاستیکیپلاستیک,ظروف یکبار مصرف,...
ما را در سایت لیوان پلاستیکی دنبال می کنید

نویسنده : محمد قاسمی بازدید : 478 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400 ساعت: 13:14

چرا باید برای بسته بندی محصولات خود آب بندی حرارتی را امتحان کنید؟

اگر وارد کننده ، صادر کننده یا خرده فروش هستید و باید محصولات خود را برای حمل و نقل محافظت کنید و از آنها محافظت کنید ، نه تنها در زمان ذخیره سازی ، بلکه در حین حمل و نقل از انبار یا مرکز ذخیره سازی و توزیع شخص ثالث ، برای جبهه های خرید یا مستقیماً به درب ورودی مشتریان خود ، سپس بسته بندی آب بندی حرارتی دقیقاً خدمات انبارداری مورد نیاز شرکت شما است.

همه محصولات به بسته بندی مهر و موم گرما احتیاج ندارند ، با این حال ، محصولات در صورت وجود از ایمنی و امنیت بیشتری برخوردار می شوند. برخی از محصولات وجود دارند که واقعا به بسته بندی آب بندی حرارتی نیاز دارند ، حتی اگر به نظر نمی رسد مانند آنها باشد.

مواد و تکنیک های مناسب برای آب بندی هر نوع محصول

با توجه به نوع ، اندازه و شکنندگی آنها ، لازم است از روشهای آب بندی مناسب روی محصولات استفاده شود. همچنین ، مواد ، مانند مواد ترموپلاستیک و مقوا یا سایر موارد پشتیبان ، برای این فرآیند اغلب با توجه به تکنیک و محصول متفاوت هستند. هنگامی که خدمات انبارداری را استخدام می کنید تا آب بندی حرارتی را برای شما انجام دهد ، پرسنل شرکت باید بتوانند شما را در انتخاب های شما راهنمایی کنند تا در مورد نتیجه محصولات مهر و موم شده خود اظهار نظر نهایی کنید.

 

مطالب پیشنهادی :

بازیافت نایلون برای کره زمین مفید است - پس چرا شرکت های بیشتری این کار را انجام نمی دهند؟
فیلم های کشاورزی قابل تجزیه زیست: مزایا ، معایب و کاربردهای مختلف آنها

 

زمان قرار گرفتن در معرض آب بندی تجهیزات

زمان قرار گرفتن در معرض آب بندی مدت زمانی است که عناصر گرمایشی با مواد ترموپلاستیک در تماس فیزیکی قرار می گیرند. در حالی که برخی از تکنیک ها فقط یک طرفه هستند ، برخی دیگر رویکردی دو طرفه دارند. شرکت 3PLs که برای این سرویس به آن متوسل می شوید باید درک عمیقی از زمان قرار گرفتن در معرض آب بندی از زمان شروع و شکل گیری مهر و موم نهایی داشته باشد. اگر زمان قرار گرفتن در معرض خیلی کم باشد ، مهر و موم کافی نخواهد بود ، اما اگر زمان قرار گرفتن در معرض بیش از حد باشد ، ممکن است در هنگام آب بندی بسته بندی آسیب ببیند.

تنظیمات دما

همراه با زمان قرار گرفتن در معرض ، تنظیمات دما نیز برای نتیجه این فرآیند آب بندی بسیار مهم است. عناصر آب بندی برای فعال یا ذوب شدن درزگیر باید به دمای مناسب گرم شوند تا از پیوند دوام بین همه مواد مناسب اطمینان حاصل شود.

میزان فشار

صرف نظر از نوع تجهیزات برای آب بندی حرارتی ، همه آنها باید فشار مناسب را به همه مواد وارد کنند تا یک مهر و موم مطلوب بدست آید. فشار کم و مواد ترموپلاستیک به اندازه کافی محکم و محکم برای مهر و موم شدن مهر و موم نمی شوند و فشار زیاد می تواند مواد پایه و احتمالاً محصولات را خرد کند.

برای راهنمایی های بیشتر در مورد آب بندی حرارتی در خدمات انبارداری ، با شرکت راه حل های بسته بندی و انبارداری چالش مشورت کنید. ما نه تنها این نوع خدمات را ارائه می دهیم بلکه بسیاری دیگر را نیز برای کمک به شما در نیازهای توزیع خود ارائه می دهیم. شرکت ما طرحی از خدمات ما را متناسب با نیازهای شما به روشی با کیفیت تنظیم خواهد کرد.

لیوان پلاستیکیپلاستیک,شیرینگ,بسته بندی,...
ما را در سایت لیوان پلاستیکی دنبال می کنید

نویسنده : محمد قاسمی بازدید : 384 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400 ساعت: 13:14

بازیافت نایلون برای کره زمین مفید است - پس چرا شرکت های بیشتری این کار را انجام نمی دهند؟

مارک های آمریکایی به طور فزاینده ای به نایلون بازیافتی روی آورده اند تا از لباس های بیرونی گرفته تا اسکیت بورد تولید کنند

Bureo مستقر در LA از شبکه های ماهیگیری نایلونی بازیافتی برای ساخت اسکیت بورد و عینک آفتابی استفاده می کند.
Bureo مستقر در LA از شبکه های ماهیگیری نایلونی بازیافتی برای ساخت اسکیت بورد و عینک آفتابی استفاده می کند. عکس: بورئو
 
 

سه سال پیش ، دیوید استوور ، بن کنپرز و کوین آهارن شغل خود را در امور مالی رها کردند و Bureo ، یک شرکت مستقر در لس آنجلس ، که اسکیت بورد و عینک آفتابی را از نایلون بازیافتی می سازد ، تأسیس کردند.

 

این سه دوست هنگام موج سواری روی ایده افتادند. استوور می گوید: "ما مدام این سطل زباله را می دیدیم." "هنگامی که ما در مورد زباله های اقیانوس تحقیق کردیم ، متوجه شدیم که هر سال جریان مداوم تورهای ماهیگیری نایلونی به داخل اقیانوس ریخته می شود ، تورهایی که قرار است نسلهای بعدی در آن بنشینند. این مواد از بین نمی رود. "

این سه نفر کمپین Kickstarter را راه اندازی کردند و هر یک 5000 دلار به سرمایه گذاری جدید کمک کردند. امروز این شرکت به ماهیگیران در شیلی پول می دهد تا تورهای ماهیگیری نایلونی قدیمی را جمع آوری کند و سپس در اسکیت بورد و عینک آفتابی بازیافت شود.

نایلون ، یک الیاف مصنوعی ساخته شده از پلیمرها ، به راحتی تجزیه نمی شود و حدود 10٪ از بقایای اقیانوس را تشکیل می دهد. طبق اطلاعات انجمن جهانی حمایت از حیوانات ، سالانه بیش از 600000 تن تجهیزات ماهیگیری ، از جمله تورهای نایلونی ، به اقیانوس ها ریخته می شود. ماهیگیران غالباً تورها را دور می اندازند زیرا گزینه دیگر پرداخت هزینه ای است كه به شخصی برای دفع صحیح آنها پرداخت می شود.

نایلون فقط در تورهای ماهیگیری یافت نمی شود. این نیز در لباس ، فرش و بسته بندی است. این اولین بار در نمایشگاه جهانی نیویورک در سال 193 9 به صورت جوراب شلواری زنانه معرفی شد ، اما این فیبر بعد از جنگ جهانی دوم واقعا از بین رفت. قبل از سال 1945 ، پنبه و پشم بر بازار حاکم بود ، اما با پایان جنگ ، الیاف مصنوعی مانند نایلون 25٪ از سهم بازار را خورده بود و می توان آنها را در تجهیزات نظامی مانند چترها ، طناب ها ، چادرها و لباس فرم یافت.

به هر حال اقتصاد بازیافت نایلون چندان جذاب نیست. استیون جانستون ، دانشیار مهندسی پلاستیک در دانشگاه ماساچوست لول ، یک برنامه تحقیقاتی را در مورد تورهای ماهیگیری بازیافتی برای Bureo اجرا کرد. او می گوید ، نایلون ماده ای آسان و ارزان برای بازیافت نیست. به علاوه پلیمرها یا پلاستیک ها برای خرید جدید ارزان هستند ، به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند از پلی اتیلن ترفتالات (PET) - رایج ترین نوع پلاستیک موجود در بطری های سودا و آب - استفاده کنند.

آلودگی یکی دیگر از نگرانی هاست. بر خلاف فلزات و شیشه که در دماهای بالا ذوب می شوند ، نایلون در دمای پایین ذوب می شود ، به این معنی که برخی از آلاینده ها - مواد غیر قابل بازیافت و میکروب ها یا باکتری ها - می توانند زنده بمانند. به همین دلیل است که تمام نایلون ها باید قبل از فرآیند بازیافت کاملا تمیز شوند. جانستون می گوید: "وقتی تور ماهیگیری را از طریق قایق ، كف اقیانوس و هرجای دیگر بكشید ، تمیز كردن قبل از بازیافت آن بسیار دشوارتر است."

به همین دلیل جانستون از مدل های کسب و کار با اقتصاد دایره ای ، که در آن مشاغل منابع را برای استفاده بیشتر نگه می دارند ، حداکثر ارزش خود را استخراج می کنند و سپس محصولات و مواد را دوباره بازیافت و دوباره استفاده می کنند ، حمایت می کند . وی افزود: آنچه در صحنه بازیافت تغییر می كند این است كه اگر برای هر پسماند به ازای هر یك پوند هزینه دریافت كنیم. یا اگر شرکت ها مجبور بودند بخشی از آنچه تولید کرده اند پس بگیرند. "

 

مطالب پیشنهادی :

فیلم های کشاورزی قابل تجزیه زیست: مزایا ، معایب و کاربردهای مختلف آنها
5 راه پلاستیک که انقلابی در صنعت بهداشت ایجاد کرد
 

 

Bureo قبلاً با این ایده موافقت کرده است: عینک آفتابی این شرکت با ضمانت مادام العمر ارائه می شود. Bureo هر یک از عینک ها را به صورت رایگان تعمیر می کند یا در صورت عدم تعمیر محصول ، قاب های جدیدی در اختیار مشتریان قرار می دهد. فریم های قدیمی بازیافت می شوند.

چگونه Bureo تورهای ماهیگیری نایلونی را به اسکیت بورد تبدیل می کند.
چگونه Bureo تورهای ماهیگیری نایلونی را به اسکیت بورد تبدیل می کند. عکس: بورئو

سازنده ایتالیایی Aquafil نیز مانند خود محصول خود را می خورد - در این مورد ، این الیاف نایلونی است که در فرش آنها استفاده می شود. جولیو بوناززی ، مدیرعامل شرکت Aquafil ، می گوید که پس از گذشت نزدیک به 40 سال از تولید نخ فرش ، افزایش آگاهی از آسیب های زیست محیطی ناشی از مواد مصنوعی باعث شده است که وی بخواهد به سمت یک مدل تجاری سازگار با محیط زیست روی آورد.

در سال 2007 ، Aquafil شروع به ساخت ماشینی کرد که بتواند انواع نایلون ها را از بین ببرد و رشته های جدیدی را برای استفاده مجدد تولید کند. Aquafil اکنون این رشته ها را به نام Econyl به مارک های آمریکایی مانند Outerknown ، یک شرکت تولید پوشاک خارجی مستقر در LA که توسط Kelly Slater موج سوار طرفدار و اسپیدو غول لباس شنا تاسیس شده ، می فروشد .

مستقر در LA Masami Shigematsu در زمینه تولید محصول برای Speedo کار می کند. او می گوید که سالها قبل از پیدا کردن اکونیل ، به طور فعال در جستجوی نایلون بازیافت شده بود. "این باید عملکرد خوبی داشته باشد. این فقط نمی تواند یک ماده پایدار باشد. محصولات ما توسط ورزشکارانی استفاده می شود که به عملکرد آنها به اندازه مواد جدید نیاز دارند. "

در سال 2014 ، شیگماتسو با Aquafil ملاقات کرد و آزمایش پارچه را آغاز کرد. سال گذشته ، سپیدو دو محصول با Econyl روانه بازار کرد و از آن زمان گسترش یافته است و شامل بیش از 50 محصول ساخته شده با مواد است.

پاتاگونیا مستقر در کالیفرنیا همچنین نایلون بازیافتی بیشتری را به مجموعه خود اضافه کرده است. مت دویر ، مدیر نوآوری مواد در دفتر مرکزی شرکت در ونتورا می گوید ، در حال حاضر ، این شرکت بیش از 50 محصول دارای نایلون بازیافتی با درصدهای مختلف دارد. کاپشن Torrentshell ، برای مثال، یک پارچه و لباس لایه بیرونی با 100٪ نایلون شیمیایی بازیافت.

سفر نایلونی ، به گفته وی ، مشابه پلی استر است: توسعه فن آوری بازیافت پلی استر تا جایی که به اندازه پلی استر بکر باشد ، پاتاگونیا نزدیک به 15 سال طول کشید.

دویر می گوید: "نکته اصلی این است که اطمینان حاصل کنیم ریاضیات خوب است - تعادل انرژی برای اجرای یک ماده بازیافتی جدید واقعاً بهتر از یک ماده باکره است و کیفیت و عملکرد آن مطابق با استانداردهای ماست."

پاتاگونیا می خواهد فراتر از استفاده از نایلون بازیافتی در محصولات خود باشد: از طریق 20 میلیون دلار و صندوق تغییر این شرکت ، در بورئو نیز سرمایه گذاری کرده است.

استوور می گوید: "این واقعاً آینده تولید است." "ما باید ارزیابی مجدد زباله را به عنوان ارزش شروع کنیم. و پاتاگونیا آن را دریافت می کند. نایلون فقط یک ماده در زندگی ماست. تصور کنید اگر این کار را برای تمام موادی که استفاده می کنیم انجام داده ایم. "

... یک لطف کوچک داریم که بخواهیم. در سراسر ایالات متحده و سراسر جهان ، میلیون ها نفر برای روزنامه نگاری مستقل که مخفف حقیقت و صداقت است ، به گاردین اعتماد می کنند. گاردین هیچ سهامدار یا صاحب میلیاردری برای رضایت ندارد و ما هر پنی که به دست می آوریم به روزنامه نگاری خود سرمایه گذاری می کنیم. خوانندگان تصمیم گرفتند بیش از 1.5 میلیون بار در سال 2020 از ما حمایت مالی كنند و به حامیان موجود در 180 كشور پیوستند.

با کمک شما ، ما همچنان گزارش هایی با تأثیرات بالا ارائه خواهیم داد که می تواند با اطلاعات غلط مقابله کند و یک منبع معتبر و قابل اعتماد برای همه اخبار ارائه دهد. بدون سهامدار و صاحب میلیاردر ، ما برنامه خود را تعیین می کنیم و روزنامه نگاری حقیقت طلب را عاری از نفوذ تجاری و سیاسی ارائه می دهیم. وقتی هرگز اهمیت بیشتری نداشته باشد ، می توانیم بدون ترس و لطف به تحقیق و چالش بپردازیم.

بر خلاف بسیاری دیگر ، ما انتخاب خود را حفظ کرده ایم: روزنامه نگاری Guardian را برای همه خوانندگان آزاد نگه دارید ، صرف نظر از اینکه در کجا زندگی می کنند و یا از عهده پرداخت هزینه های خود بر می آیند. ما این کار را انجام می دهیم زیرا به برابری اطلاعاتی اعتقاد داریم ، جایی که همه مستحق خواندن اخبار دقیق و تحلیل دقیق هستند. تعداد بیشتری از مردم در مورد وقایع جهان به خوبی آگاهی دارند و از آنها برای اقدام معنی دار الهام می گیرند.

هدف ما ارائه یک دیدگاه بین المللی و جامع در مورد رویدادهای حیاتی شکل دهنده دنیای ما به خوانندگان است - از جنبش Black Lives Matter ، تا دولت جدید آمریکا ، Brexit و ظهور کند جهان از یک همه گیری جهانی. ما متعهد هستیم که شهرت خود را برای گزارش فوری و قدرتمند در مورد وضعیت اضطراری آب و هوا حفظ کنیم و تصمیم گرفتیم که تبلیغات شرکت های سوخت فسیلی ، واگذاری از صنایع نفت و گاز را رد کنیم و دوره ای برای دستیابی به انتشار صفر خالص تا سال 2030 تعیین کنیم.

اگر زمانی برای پیوستن به ما وجود داشته است ، اکنون هم هست. هر سهمی ، هرچند بزرگ یا کوچک ، به روزنامه نگاری ما قدرت می بخشد و آینده ما را پایدار می کند. از نگهبان از حداقل 1 دلار پشتیبانی کنید - و این فقط یک دقیقه طول می کشد. متشکرم.

 
 
لیوان پلاستیکیپلاستیک,بازیافت,...
ما را در سایت لیوان پلاستیکی دنبال می کنید

نویسنده : محمد قاسمی بازدید : 543 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400 ساعت: 13:06

فیلم های کشاورزی قابل تجزیه زیست: مزایا ، معایب و کاربردهای مختلف آنها

هیچ رازی نیست که طی سالهای گذشته فعالیتهای کاهش استفاده از پلاستیک افزایش یافته است ، بنابراین آگاهی مردم در گذشته ایجاد می شود. بسیاری از گروههای زیست محیطی خاطرنشان می كنند كه میزان استقبال از پلاستیكها بیشتر كاهش می یابد ، دلیل اصلی این امر دشواری ایجاد برنامههای بازیابی و بازیافت گسترده پلاستیكها و همچنین عدم توانایی در تجزیه بیولوژیك در طول زمان است. به طور معمول تخریب پلاستیک ممکن است حدود 1000 سال طول بکشد و به همین دلیل بسیاری از افراد و شرکت ها تصمیم گرفته اند که استفاده از آنها را کاهش دهند و یا محصولاتی را خریداری کنند که پلاستیک ندارند. آیا در مورد پلاستیک های کشاورزی راه حلی وجود دارد؟

در دنیای کشاورزی ، استفاده از فیلم های پلاستیکی ، به عنوان مثال برای مالچ ، به اندازه خاک و آبی که برای کاشت استفاده می شود ، ضروری است. از جمله مزایای پلاستیک های مالچ این واقعیت است که از جمله مزایای دیگر ، از تکثیر علف های هرز جلوگیری می کند ، رطوبت خاک را حفظ می کند و از ساختار خاک محافظت می کند. به این معنا که چندین آزمایشگاه موفق به طراحی فیلم هایی شده اند که علی رغم اینکه از پلیمرها ساخته شده اند ، کیفیت پلاستیک های قابل تجزیه و تجزیه پذیری و قابل کود پذیری را دارند ، بنابراین در کاهش تأثیر بر محیط زیست نقش دارند.

به طور سنتی ، این فیلم های مالچ از پلاستیک های پایه نفتی ساخته می شوند که نمی توانند تجزیه بیولوژیکی کنند و پس از استفاده در مزرعه ، حذف آنها از منطقه کاشت و سپس بازیافت آنها بسیار گران است. از این لحاظ ، یکی از جنبه های مثبت فیلم های دارای کیفیت زیست تجزیه پذیر ، این واقعیت است که به دلیل عوامل مختلف خارجی ، به عنوان مثال ، بروز دما ، رطوبت و حتی ساختار pH خاک ، خراب می شوند ، بنابراین کشاورزان فقط باید پلاستیک های روی زمین بعد از کار فصل تا روند تخریب تسریع شود.

به عنوان مثال در ایالات متحده ، مزارع ارگانیک فقط مجاز به استفاده از پلاستیک های مالچ که دارای پایه نفت هستند و در پایان فصل رشد از بین می روند اما نمی توانند از انواع دیگر پلاستیک استفاده کنند ، به عنوان مثال آنهایی که بر پایه پلی وینیل کلرید (PVC) هستند. تحولات اخیر در صنعت پلاستیک همچنین به این مزارع اجازه استفاده از پلاستیک های زیست تخریب پذیر را می دهد که باید با محدودیت ها و مقررات وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) مطابقت داشته باشد .  

مزایا و معایب استفاده از پلاستیک های زیست تخریب پذیر

پلاستیک های کشاورزی قابل تجزیه مانند خواص مشابه پلاستیک های مالچ استاندارد را دارند و از این رو علاوه بر بهبود رشد پایدار گیاه ، به سرکوب علف های هرز ، تثبیت دمای ریشه ، حفظ مواد مغذی و رطوبت خاک کمک می کنند. استفاده گسترده از آنها هرگونه تأثیر منفی بر محیط زیست را منتفی می داند و آنها یک گزینه مناسب در بخش کشاورزی هستند. با این حال ، هزینه بالای آنها باید در نظر گرفته شود ، اگرچه این مطمئناً با یارانه های دولتی که باعث استفاده آنها می شود و پس انداز کشاورزانی که پس از فصل برای جمع آوری و دفع پلاستیک های استفاده شده سرمایه گذاری نمی کنند ، کاهش می یابد.

تعداد زیادی از عوامل در تخریب زیستی یک بیوپلیمر نقش دارند و به منظور ارزیابی اثر بخشی این نوع فیلم های پلاستیکی ، برخی از آزمایشگاه ها آزمایشاتی را انجام داده اند که شامل جنبه هایی از طراحی ساختار شیمیایی خاص آنها تا استفاده از میکروب هایی که روند تجزیه آن فیلم ها را تسهیل می کنند. به همین ترتیب ، جنبه های مهم دیگری مانند دما ، و سطح pH و رطوبت زیرزمینی که در آن استفاده می شود وجود دارد: در یک منطقه بسیار مرطوب یا دمای بالا و غیر منتظره می تواند تخریب این فیلم های پلاستیکی را تحریک و تسریع کند.

لازم به ذکر است که تجزیه بیولوژیکی این پلاستیک ها در قسمتی که مدفون شده آغاز می شود ، برخلاف بخشی از فیلم که در معرض قرار گرفته و روند تخریب بیولوژیکی آن کندتر است. در محصولاتی در اسپانیا که از این پلاستیک های زیست تخریب پذیر ، به ویژه فیلم های 15 میکرونی استفاده کرده اند ، روند تخریب در 3/2 ماه آغاز شده و تقریباً در 8/5 ماه از زمان کاشت به پایان رسیده است. این روند بسته به عواملی که قبلاً ذکر شد ، کم و بیش تسریع خواهد شد.

مطالب پیشنهادی :

5 راه پلاستیک که انقلابی در صنعت بهداشت ایجاد کرد
3 مورد تجاری برتر برای نایلون

 

مرتبط ترین ویژگی های پلاستیک های زیست تخریب پذیر عبارتند از:

  •      آنها پس از استفاده زباله های سمی تولید نمی کنند .
  •      نصب آنها یک روش استاندارد است و به ماشین آلات خاصی نیاز ندارد .
  •      آنها حاوی فلزات سنگین نیستند 

محصولات اصلی که در حال حاضر از مالچ پلاستیکی قابل تجزیه استفاده می کنند:

  • فلفل
  • گوجه فرنگی
  • بادمجان
  • کدو سبز
  • هندوانه
  • خربزه / طالبی
  • کاهو ، در میان دیگران.

از جمله نوآوری های اخیر در صنعت ، مالچ سیاه ریز سوراخ دار برای محصولات مارچوبه ، مالچ سفید و سیاه و سفید برای سایر انواع خربزه و مالچ شفاف برای ذرت شیرین است.

نوآوریهای فنی گامهای عظیمی برداشته و به دنبال كاهش استفاده از پلاستیكهای كشاورزی سنتی نه تنها به نفع كشاورزان و محصولات آنها است بلكه مطابق با قانون در حال تغییر سریع است. علیرغم هزینه های بالاتر در استفاده از این نوع فیلم های زیست تخریب پذیر ، کشاورزان بیشتر این فناوری های جدید را ترجیح می دهند که نه تنها نتایج مشابه کیفیت و عملکرد محصولات خود را ارائه می دهند ، بلکه به احترام به محیط زیست و اجرای یک کشاورزی پایدارتر کمک می کنند. برای نسلهای آینده

لیوان پلاستیکیپلاستیک,کشاورزی,...
ما را در سایت لیوان پلاستیکی دنبال می کنید

نویسنده : محمد قاسمی بازدید : 212 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400 ساعت: 13:04

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :